jag vet ju, jag gör det. Så mycket att säga så lite tid.
men jag gör som jag brukar, bara le..

kram någon?


Tisdag

Hela dagen har jag suttit och gjort mina svenska grejer, jag känner mig faktiskt hyffsad klar, men det var inte det jag tänkte tala om, utan studenten, MIN studen. Åh herre det blir närmare och närmare för varje dag och jag är super taggad, hittade den här videon från student-08 när mina söta lärare gör ett lärarspex, ja faktiskt jag har många lärare jag kommer sakna och några jag är glad att slippa. Men titta hur söta är dom inte?
http://www.facebook.com/#!/video/video.php?v=31788781158 


Tisdag

Hela dagen har jag suttit och gjort mina svenska grejer, jag känner mig faktiskt hyffsad klar, men det var inte det jag tänkte tala om, utan studenten, MIN studen. Åh herre det blir närmare och närmare för varje dag och jag är super taggad, hittade den här videon från student-08 när mina söta lärare gör ett lärarspex, ja faktiskt jag har många lärare jag kommer sakna och några jag är glad att slippa. Men titta hur söta är dom inte?
http://www.facebook.com/#!/video/video.php?v=31788781158 


Söndag

Första advent idag ju, hade jag helt glömt bort, åkte ner till stan med älsklingen, och förstod inte alls varför det var så mycket folk i stan, men sen så trillade poletten ner kan man säga. Ja i helgen har jag inte gjort mycket, varit en seg helg kan man säga. Jag sparar ju pengar, så inte en ända krogrunda i helgen. Tråkigt nog. Nu har söndagsångesten slagit till stort, lika tråkigt varje gång, jag fattar inte faktiskt, tråkigaste dagen på veckan, till och med måndagar är lite bättre, fast då är man ju tvugen att gå upp tidigt, inte jätte roligt kanske. Nu tittar jag på beck och bara drar mig. Imorgon ska jag stanna kvar i skolan hade jag tänkt, slutar egentligen tolv, men ska fota några fotouppgifter..

ah nä. over and out


herregud

Ah, jävla tjaffs hela tiden om allting.
jag orkar inte går och kollar på tv4 deckaren med en apelsin!
tjiing

Some people want it all

Min ena katt Torett, nej inte toretts som sjukdomen!
men han har flyttat till ett nytt hem nu, men satan va fin han är!



Nämde jag att jag var fotograf på ett bröllop, 10-10-10?
kan inte visa alla bilderna tyvärr, men här är en.



Morfar

Någon som aldrig uppleft alzheimer på nära håll förstår nog inte hur hemsk sjukdomen egentligen är. Jag såg en dokumentär häromdagen om alzheimers. En kille filmade sin egna pappa igenom hans sjukdom, man fick se honom bli värre och värre,  i början var det mest bara att han glömde bort vart han hade lagt sina saker, men sen glömde han bort hur man gick, hur man pratade , hur man åt. Och detta hände bara på ett år. En riktigt hemsk sjukdom, morfar var dålig länge i sin sjukdom, jag skrattade mest när han sa dumma grejer, men nu förstår jag, efter att ha sett dokumentären, att dom som är sjuka i alzheimers förstår att det är något fel, dom förstår själva att dom glömmer saker, och mår välldigt dåligt över det. Pappan i dokumentären hade en dag bara glömt bort sin frus namn, och han visste det. Han visste att han hade en fru, men vad var hennes namn? Han mådde skit dåligt och slog sig själv, och skrek att han var dum i huvudet. Folk med alzheimers har ofta depritioner. Jag tycker det är riktigt hemsk, nu förstår jag att jag visste, alla visste till och med morfar visste. Man kan tydligen dö i sjukdomen, det hade jag inte en aning om, jag trodde bara man blev lite "virrig" om man säger så. Men hjärnan kan glöma bort hur man ska syresätta kroppen och därför slutar hjärtat att slå, helt galet egentligen. Hjärnan som är ett så intellegent organ, men kan ändå slås ut totalt av sjukdomen. Jag fick reda på mycket i den där dokumentären som jag egentligen inte ville veta nu.

Morfar dog juni-10

jag saknar er, moffa och mommo
ta hand om Johan ♥


Tro det eller ej, men efter alla dessa år, så tycker jag fortfarande om dig. ♥


ps, i morgon är det exakt en månad till julafton, godjul va?


Scrubs!

Är en av mina favoritserier, absolut, men har sett alla avsnitt, nu sitter jag och tittar och käkar en banan. JA idag kom verkligen snön på riktigt kändes det som, men alla som klagar kan ju försöka att sätta sig i min situation! Den här morgonen fick jag "PULSA" fram 1,5km med snön upp till knäna, så om ni klagar på att ni inte kommer ut, sluta klaga. Kommer jag ut kommer alla ut och det kan jag lova. Men i morgon blir det nog värre, min lärare sa till mig att om jag inte kommer ut i morgon gör inte det särskillt mycket eftersom jag inte har så mycket att göra ändå,  så det är rätt skönt.

Nu är det hit och dit med pengar, jag måste spara pengar känner jag, för jag har en del utgifter fram över;
~ studenmössan, 1200kr
~ Studenkläningar, dag/kväll, drar nog iväg på priset
~ nya skor behövs inför studenten
~
balklänning
~ balbiljetten, 600kr
~ studentresan, ca 6000kr med fickpengar inräknat
~ studentkryssning 1500kr (om jag hittar någon som vill med?!)
~ julklappar (alla vet ju hur dyrt det alltid blir)
~
nyår?
~
körkortet

ja det är bara en del, har en hel del till. Och så undrar folk varför jag inte kan hänga med och festa?, jag vill verkligen ut och festa och roa mig, jag behöver det. Jag behöver åka bort nu. Men jag kan inte, jag måste spara pengar för att överleva.

Jag orkar inte oroa mig, ska jag bara ta det som det kommer, eller kommer det bli skit då?


suck.

Jag uppmanar alla där ute som ska välja linje till gymnasiet, att inte välja media. Verkligen inte. Iaf inte i trollhättan, om man har intresse för något inom media så kommer det att försvinna, riktigt fort! Just nu sitter jag med skolarbete upp till axlarna, projektarbetet.. jag får en klump i magen så fort jag tänker på projekt arbetet. Jag måste ha någon som purshar på mig, och jag behöver det nu. Jag har ingen lust att göra ett probjekt arbete som innehåller foto. Jag vill göra som alla andra får göra, typ ett projekt arbete, där man undersöker hur mycket mjölk en normal människa kan dricka på en dag utan att spy? Roliga saker, inte fota. Det är inte roligt längre, . Men jag ska faktiskt försöka ta tag i det snart, ska göra ett fotokollage/utställning, om känslor. Men här fastnar jag, det ska vara tio bilder, kom på tio olika känslor?! jag har än så länge kommit på: Arg, glad, ledsen, kär, avundsjuk, rädd. OCH SEN DÅ?! om någon kommer på några idéer får ni gärna kommentera!

Jaja, jag borde väll försöka bara ta tag i skiten, göra klart det och blicka vidare. Studenten närmar sig med storm. Och jag borde vara super lycklig egentligen, hur skönt känns det inte att äntligen få skita i allt och göra vad JAG vill för en gång skull. Mina planer är att försöka komma in på akademi båstad, och plugga ett år media säljare där. Så långt har jag kommit än så länge, och att jag vill flytta till båstad då, ja det måste jag ju göra eftersom det inte går att pendla mellan trollhättan och båstad varje dag.

Då kommer vi till det som gör att jag får en klump i magen igen.. flytta. Jag har längtat så länge efter att få flytta, bara komma bort och starta mitt egna. Men.. det kommer alltid ett men. Jag lär ju få flytta själv.. Ska jag klara mig, helt själv, i en helt ny stad, i en egen lägenhet? jag tror jag kan klara det, men inte utan att jag kommer ringa mamma varenda dag och berätta hur ensam jag är..
Jag gillar verkligen inte att vara själv, det är okej typ två dagar, vara själv ladda batterierna och bara ta det lugnt. Men ett helt år, helt själv, i en ny stad, kommer jag klara mig? jag vet inte, jag vet ingenting längre.

jag behöver hitta mig själv, allt är stressig och jobbigt. Jag önskar att jag vann på en trisslott, så där tre miljoner, så jag kunde ut och resa. NU! iaf för en vecka, jag behöver andas lite ibland också. Faktiskt..

nä nu har jag tråkat ut dom få läsarna jag har kvar.
Försök att inte tänka på problemen, tänk på vad som komma skall.

Citerar, Beatles och min egna tattuering.
"Living is easy,with eyes closed"

RSS 2.0